Handelsbetingelser
Kære Kunde, vi glæder os til at handle med dig. Herunder ses vores alm. handelsbetingelser. Du er altid meget velkommen her hos os. De bedste hilsner holdet bag VIN MED MERE .DK
Betaling
VIN MED MERE .DK modtager betaling med de fleste betalingskort såsom Dankort/VISA-Dankort, VISA-Electron, Mastercard samt MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager. VIN MED MERE .DK krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Fortrydelsesret
Ifølge Forbrugeraftaleloven er drikkevarer/ madvarer ikke omfattet af returret. VIN MED MERE .DK tilbyder dog den ekstra service på vin og spiritus, at give vores kunder 14 dages ombytningsret fra det tidspunkt, du modtager produktet. Du kan vælge at bytte produktet til et andet produkt hos VIN MED MERE .DK eller få dine penge tilbage, eksklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Udgifter til returnering betales af kunden.
Køber du vintilbehør, glas eller lign. på VIN MED MERE .DK gælder forbrugeraftalelovens bestemmelser, hvorfor der altid er 14 dages fortrydelsesret, dog undtaget specialfremstillede varer. Købet af disse varer kan fortrydes ved at returnere varen til VIN MED MERE .DK. Varen skal dog returneres inden for 14 dage. Udgifter til returnering betales af kunden.
Levering generelt
Vi vil her beskrive hvordan vi pakker og sender din ordre. Du kan bestille online på vores webshop 24/7 året rundt. Vi tilbyder fri fragt ved køb for min. 499 kr. Er din ordre på under 499 kr. så har vi et fragttillæg på 69 kr. Vi har et ø-fragttillæg til ikke brofaste øer i Danmark uanset ordrens størrelse. Du kan dog vælge at få leveret din ordre til en Bring pakkeshop, hvor der ikke er et ø-fragttillæg. Hvis du placerer din ordre inden kl. 11.00 på en hverdag, så vil den som udgangspunkt blive behandlet samme dag, med mindre vi har udsolgt af et produkt, og så vil du høre fra os. Vi sender vores pakker med Bring og Xpressen. Disse to transportører kan håndtere at køre med vin og skrøbelige pakker, som er nødvendigt for os. Pakkerne bliver håndsorteret og kommer ikke på store transportbånd. Ved levering til privatadressen, SKAL pakken kunne stilles fx ved døren, i carporten etc. Fragtmanden må og kan ikke låse sig ind i fx et skur/garage, og det er derfor vigtigt, at du vælger en så simpel og nem besked som fx ved fordøren. Der gøres i den forbindelse opmærksom på, at det er kundes eget ansvar, når der gives fuldmagt til dette.
Levering til erhvervsadresse:
Vi tilbyder den hurtigste leveringsform til en erhvervsadresse. Så har du mulighed for at få sendt din ordre til din arbejdsplads, så kan din ordre komme hurtigt frem og oftest allerede næste hverdag. Alle pakker til levering på en erhvervsadresse sendes med en fragtmand.
Leveringstid 1-3 hverdage. (Oftest allerede næste hverdag.)
Levering til privatadresse:
Vi tilbyder levering direkte hjem til din privatadresse. Pakken SKAL kunne stilles et angivet sted på din adresse. Denne type levering hedder flexlevering. Når du laver din ordre her på vores webshop, så får du muligheden for at indtaste et sted, hvor din pakke må flexleveres, det kan fx være i "carporten" eller ved "fordøren". Da det er en flexlevering, så er det ikke altid sikkert, at chaufføren ringer på din dør, før pakken stilles det angivet sted. Det er fordi, at 90% af alle kunder ikke er hjemme i dagtimerne, og derfor kan den enkelte chauffør godt stille pakken uden at ringe på døren først. Dette er op til den enkelte chauffør, og de er ikke forpligtet til at ringe på døren. OBS. Har du valgt denne leveringsform, men fx skriver et andet ønske i kommentarfeltet, såsom at du ønsker at få leveret i en pakkeboks eller andet, så bliver dette ikke læst, da systemet kører automatisk. Chaufføren kan IKKE ringe til dig før ankomst, da de kører efter allerede planlagte tidsplaner. Hvis det skulle ske, at chaufføren ikke har adgang til det angivne sted, vil chaufføren stille pakken bedst muligt
ETAGEEJENDOM: Hvis der er dørtelefon ind til opgangen, vil det være en stor hjælp for os, hvis du kan skrive koden i kommentarfeltet. Det kan som bekendt være udfordrende at levere tunge pakker til store etageejendomme i de større byer. Vi anbefaler dig derfor også, at overveje levering til din arbejdsadresse såfremt dette er en mulighed, eller en Bring pakkeshop.
Levering til en privatadresse vil ske med Danske Fragtmænd eller Xpressen.
Leveringstid 2-4 hverdage.
Levering til udleveringssted:
Vi tilbyder levering til Bring pakkeshop, hvor du kan hente din pakke efter eget ønske. OBS. Alle ordre bliver pakket om i specialemballage, som er godkendt af Bring. Derfor medfølger originalemballagen (fx trækasse) ikke, når du vælger Bring pakkeshop. Vi gør opmærksom på, at Bring kan levere til anden pakkeshop i nærheden af din adressse, såfremt den ønskede pakkeshop er for fyldt. Afhentes pakken ikke indenfor tidsfristen og sendes retur, opkræves returfragt på DKK 69,- pr. pakke.
Leveringstid 2-4 hverdage.
Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på VIN MED MERE .DK bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos VIN MED MERE .DK.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket. Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos VIN MED MERE .DK på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes! Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos VIN MED MERE .DK, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra VIN MED MERE .DK. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker. Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
Reklamationsret
VIN MED MERE .DK yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles VIN MED MERE .DK indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder VIN MED MERE .DK returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Ifølge Forbrugeraftaleloven er drikkevarer ikke omfattet af returret. VIN MED MERE .DK har dog valgt at yde den ekstra service, at give vores kunder 14 dages ombytningsret fra det tidspunkt, du modtager vinen. Du kan vælge at bytte vinen til en anden vin hos VIN MED MERE .DK eller få pengene tilbage, eksklusiv alle eventuelle leveringsomkostninger. Ved konstatering af propsyge eller anden fejl i vinen er det vigtigt, at du ikke hælder vinen ud. Du skal sætte proppen i flasken igen, og straks tage kontakt til VIN MED MERE.DK på kundeservice@vinmedmere.dk for at lave en aftale om en evt. reklamationssag. Det er vigtigt at tager kontakt allerede ved første flaske og at du ikke åbner flere vine end nødvendigt. VIN MED MERE .DK behøver vinen retur til en nærmere analyse, for at kunne reagere på evt. fejl såsom propsyge overfor leverandøren. Omkostningerne for returnering skal afholdes af kunden.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
VIN MED MERE .DK ApS
Sverigesvej 3
6600 Vejen
Tlf: +45 22991455
Email: kundeservice@vinmedmere.dk
CVR nr. 35523510
Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.